Het leven aan een stalen draadje....

11 augustus 2014 - Monteverde, Costa Rica

Monteverde Cloud Forest. Mistig oerwoud, bijzondere planten en vogels, prachtige uitzichten zodra de mist is opgetrokken, kilometers hobbelige wegen en...... ziplines!!  Het idee van een zipline in het kort: je hebt een tuigje om waarmee je bent gezekerd aan een stalen draad die van boom tot boom is gespannen en dan glij je daar via een katrol vanaf. Daarbij opgemerkt dat de bomen geen twee of drie meter van elkaar afstaan; de kortste afstand die je glijdend aflegt, is 100 meter, de langste 1000 meter ofwel 1 km!!! Tarzan, Jane, Avatar, you name it. King of the jungle!

Vooral William en Wouter verheugden zich op deze zip experience. Gerrit Jan en ik moesten toch zeker drie keer slikken. Maar goed, tuig aan (zag er natuurlijk niet uit) en helm op en, zoals geldt voor bijna deze hele vakantie, go with the flow! De eerste zipline was slechts 100 meter en bedoeld als oefenvlucht. Je moest je rechterhand achter je houden aan de stalen draad en je linker voor je aan het koord waar je aan vast zat. En dan maar hopen dat je niet ging tollen. Remmen was sowieso uit den boze... want stel dat je ergens boven het ravijn ineens tot stilstand komt, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Dan moet je wel heel ver klunen voordat je weer op een boomplatform landt, laat staan dat je compleet doordraait vanwege hoogtevrees. Wonder boven wonder kwamen wij de 13 boomplatforms al zippend over. Zelfs die van 1 km, die geweldig was!!!

Behalve de angsten die we (Gj en ik) hebben doorstaan, hebben we genoten van het geweldige uitzicht over de jungle, het gevoel dat je vliegt, heerlijk om de jongens te zien genieten, je eigen grenzen te verkennen en al met al dus weer een Pura Vida ervaring!

Helaas geen foto's van deze dag, fototoestel kon niet mee op de ziplinevlucht. Maar hebben gelukkig wel foto's van onze ziplinevlucht kunnen kopen.

Inmiddels zijn we vanuit Monteverde Cloud Forest vertrokken en geland in Playa Bejuco, alwaar wij ook alweer onze draai gevonden hebben. Maar daarover morgen meer....

1. Loes:
    12 augustus 2014
    Wat een geweldige ervaring. Stoer hoor!
  2. Silvia:
    13 augustus 2014